وبلاگ شخصی

یادداشت

۱۴ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۱ سال گذشت و ۲۱ ساله شدم !

۲۱ سال پیش در چنین روزی چشم به جهان گشودم ! ۲۱ سال گذشت و در ۲۱ امین سال زندگیم، خیلی چیز ها یاد گرفتم . در ادامه همراه باشید .

منبع : سایت جلال ترابی - تکنومن 

خرید شارژ - خرید گیفت کارت

موافقین ۰ مخالفین ۰

معرفی ۴ چاشنی مورد نیاز برای برندسازی شخصی قوی تر


برند سازی شخصی (personal branding) از بحث های داغ عصر دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید . برندسازی شخصی یک پروسه زمانبر بوده و با عمل به یکسری نکات امکان پذیر است. در ادامه همراه باشید .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

شایسته تقدیر شدن در دهمین جشنواره ملی دانشجویی حرکت

امسال ، اولین سالی بود که با جشنواره ملی حرکت آشنا شده بودم و برای اولین بار بود که در این جشنواره شرکت میکردم . در ادامه همراه باشید . 

 

کسب مقام اول حوزه فضای مجازی میان تمام دانشگاه های پیام نور استان اصفهان وکشور، برام انگیزه ای بود تا خودمو برای مرحله ملی که همه ی دانشگاه های سراسر کشور شرکت داشتن ، محک بزنم .
وخوشحالم که درکنار : دانشگاه تهران، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه رازی کرمانشاه، بچه های دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، علم وصنعت ودانشگاه فردوسی مشهد که برگزیده جشنواره شدن درجایگاه خودشان از  دانشگاه های برتر با سطح بالای علمی هستن ، حرفی برای گفتن داشته باشم !

لینک اعلام برگزیدگان دهمین جشنواره ملی حرکت

خرید شارژ - خرید گیفت کارت

موافقین ۰ مخالفین ۰

از محدود شدن تلگرام تا ضرر مالی غیرقابل جبران برای کسب و کارها

چند روزیست که دسترسی به تلگرام ، شبکه اجتماعی محبوب ایرانیان به طور موقت محدود و همین امر باعث شده تا ضررهای جبران ناپذیری به کسب و کار ها وارد شود .  در ادامه همراه باشید  .

زمزمه فیلتر موقت تلگرام،کافی بود تا بسیاری ازکانال های تلگرامی کاربران پرو پاقرص خود را ازدست بدهند و کاربران این شبکه پیامرسان به صورت موقت از پیامرسان های مشابه برای دسترسی به اخبار و پیامرسانی استفاده کنند . هرچند باوجود نرم افزار های عبور از تحریم، دسترسی به تلگرام و فعالیت درآن را بیش از پیش پررنگ تر کرد. 

 

محدودیت تلگرام و ضرر ۴۰۰ میلیارد تومانی کسب و کار های تلگرامی !

اگر محدودیت تلگرام حتمی باشد و از حالت موقت خارج بشود، با در نظر گرفتن فرض زیر برای دو سال (۲۴ ماه) گذشته ، به اعداد زیر می رسیم : 

۲۰۰۰*۵۰۰۰۰۰۰*۲۴ + ۲۰۰۰۰*۴۰۰۰۰۰*۲۴ =۴۳۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰

به طور متوسط بگوییم که دوهزار ( ۲۰۰۰ ) کسب و کار، برند تجاری و استارتاپ فعال در ایران بر روی کانال تلگرامی خود به صورت حرفه ای کار کرده باشند که این فعالیت می تواند شامل :

  • هزینه ادمین کانال (کارشناسان و مدیران شبکه اجتماعی)
  • تبلیغات و برند سازی کانال
  • هزینه های بالای جذب مخاطب و ممبر برای کانال
  • هزینه تولید محتوای اختصاصی و کپی رایتینگ

در بهترین و متوسط ترین حالت حدود ۵ میلیون تومان هزینه برای هر کسب و کار دربر داشته است . و اگرفرض کنیم بیست هزار ۲۰۰۰۰ شغل شامل : 

  • شرکت تجاری کوچک و بزرگ
  • مغازه دار
  • انواع فروشنده
  • انواع سرویس دهنده

در تلگرام به طور پاره وقت روزانه دو ساعت برای برندسازی وافزایش مخاطب کانال تلگرامی خود، ارتباط با مشتریان و ارائه تخفیف های گوناگون خود اقدام کرده باشند و ماهی ۴۰۰ هزار تومان هزینه کرده باشند است .

این اعداد و ارقام جدای از کمپین های تبلیغاتی پرهزینه ای  مانند : تخفیف های وبسایت دیجی کالا،بامیلوو…که به صورت انحصاری در تلگرام تبلیغ می شوند و یا کمپین بانک ملت برای افزایش مخاطب تلگرامی خود (دویست روز ۲۰۰ سکه تمام بهار آزادی) محاسبه شده است . 

امیدوارم این موضوع درک بشود که فیلترینگ تلگرام  مانند فیلتر ویچت ، وایبر ، فیس بوک و توییتر یک فیلتر معمولی نیست و دائمی شدن آن می تواند ضرر های مالی جبران ناپذیری را به بدنه کسب وکار ها خصوصا استارتاپ ها بزند . استفاده از پیامرسان های داخلی ، به شرط بالابردن کیفیت خدمات میتواند مفید باشد اما نه به قیمت بیکار کردن هزاران جوان !

مقالات مرتبط :

بررسی پیامرسان سروش

تاحالا فک کردی، چهره های مشهور ایرانی از اینستاگرام چقدر درآمد دارند ؟


نظرشما درباره ادامه دار شدن فیلتر تلگرام چیست ؟ آیا با فیلتر شدن دائمی آن موافقید ؟ . 

خرید شارژ - خرید گیفت کارت

موافقین ۰ مخالفین ۰

به یک فریلسنر تمام عیار و منحصر به فرد تبدیل شوید

دنیای آزادکاری یا فریلنسری جدای از جذابیت و هرچیز دیگرش، نیازمند یک سری قواعد و قوانین است تا فرد آزاد کار بتواند به خوبی در آن موفق شود . در ادامه همراه باشید تا بیشتر بررسی کنیم . 

 

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا خیلی از افراد به صوت فریلنسری یا آزادکاری کار می کنند ؟

جواب آن معلوم است :

زیرا به شما اجازه می‌دهد تا رئیس خودتان باشید و از درآمد خوبی کسب کنیدو در عین حال به انواع تفریحات خود برسید . 

 

اما برای موفقیت در فریلنسری باید به نکات الماسی توجه کنید که موفقیت شما را تضمین می کند . حال ببینیم این نکات الماسی شامل چه چیزهایی می شود ؟ 

مثل ربات کار نکنید: ۲۴ ساعت وقت خود رادردسترس بقیه قرار ندهید!

درست است که برای جلب رضایت مشتری و افراد طرف قراردادتان، باید پایبند به همه اصول باشید اما این دلیل نمی شود که همه وقت خود را صرف آن ها بکنید !

بسیاری از فریلنسر ها همین اشتباه را مرتکب می شوند وفکر می کنند که چون شغل آن ها زمان و مکان مشخصی نمی شناسد، هرزمان که مشتری اراده می کند آنها باید در دسترس باشند که این شیوه‌ی پاسخگویی شما می تواند سابقه کاری شما را رقم بزند . 

شاید در اوایل فعالیت خود، بتوانید از پس سفارشات مشتریان بربیایید اما به مرور زمان و زیاد شدن سفارشات و درخواست های مشتریان، با سیل انبوهی از درخواست ها مواجه می شوید که نمی توانید آن ها را در وقت و زمان معین تحویل بدهید .

درست است که زمان شما نسبت به یک کارمند یا یک برنامه نویس که در یک شرکت کار می کند ، انعطاف پذیر تر است اما باید برای زمان خود مرز های روشن و واقع بینانه تعیین کنید چراکه این مشکل باعث می‌شود سطح کیفیت اجرایی شما نیز پایین بیاید.

بعد از آن، نکته ای باید در نظر داشته باشید برنامه‌ریزی برای مدیریت کارهایتان است. بگذارید یک مثال قابل لمس را برای شما بازگو کنم : اگر هفته‌ی کاری استاندارد شما ۴۰ ساعت باشد و آن را به ۵۰ تا ۶۰ ساعت کار افزایش دهید، دیگر فرصت بررسی سفارش‌ها را ندارید و نمی توانید پروژه ها را با بهترین بازدهی انجام دهید . 

در پذیرش پروژه ، دو عنصر دقت و سخت گیری را به کار بگیرید

فریلنسر ها بیشتر به این فکر هستند که تقویم کاریشان را پر نگه‌دارند تا درآمد بیشتری داشته باشند و بتوانند از عهده‌ی مخارج زندگی برآیند و همین باعث می شود که بینش کافی را ازدست بدهند .

همین امر باعث می شود تا از کاری که انجام می دهند ، بازدهی مناسب را دریافت نکرده و درنتیجه از حقوق مورد نظر خود راضی نباشند .

پس باید چکار کنیم تا در این زمینه موفق باشیم ؟ 

اصولتان را مشخص کنید و اهداف مناسبی برای خودتان تعیین کنید.

به این فکر باشید که با وجود همه گیر شدن اینترنت ، گجت های هوشمند و خصوصا شبکه های اجتماعی مشتریان بالقوه ای دارید که کیفیت و سطح کارشما برایشان بسیار مهم و حیاتی است . 

سازمان‌دهی شده عمل کنید مثل یک فرمانده

زمانی که تعداد پروژه هایتان افزایش پیدا می کند ، به این نکته توجه داشته باشید که به صورت سازمان دهی و برنامه ریزی شده جلو بروید، چرا که ممکن است یک اشتباه کوتاه منجر به نارضایتی مشتری و ازدست رفتن وقت و هزینه بشود.

از نرم افزار ها و اپلیکیشن های مدیریت زمان کمک بگیرید ، زیرا در ادامه مسیر ممکن است دچار اشتباه یا گمراهی شوید .

از چیزی که نمی دانید ، نترسید ! آن را یاد بگیرید

اگر مشتری از شما سوالی پرسید و بلد نبودید، اشکالی ندارد که به او بگویید درمورد سوالش تحقیق می کنید و سپس جوابش را می دهید بلکه آن چیزی که مشتری را ناراحت و مضطرب می کند، اینست که متوجه مهارت پایین و عدم تخصص شما بشود . 

صداقت شما برای مشتریان ارزشمند است و به خاطر همین صداقت، شما را در شبکه‌ی خود نگه می‌دارند.

روی کار خود بودجه بندی کنید

اکثر فریلنسر ها به این فکر می کنند که چون پروژه هایی که انجام می دهند معین نیست ، پس نمی توانند روی آن وقت و زمان مشخص کنند و واقعیت این است که شما باید داده‌های کاریتان را حفظ کنید.

مهم ترین کاری که اوایل آزاد کاری خود باید انجام دهید ، اینست که کارفعلی خود را رها نکنید و به صورت قانون ۲۰-۸۰ عمل کنید . یعنی ۸۰ درصد تمرکزتان روی کارفعلی و ۲۰ درصد روی آزادکاری باشد.

شاید بپرسید چرا ؟ جواب آن واضح است : چون با توجه به درآمد ثابت شغل فعلی که دارید، می توانید یک بودجه بندی کامل و جامع داشته باشید .

در بررسی‌هایتان، مدت‌زمانی را که صرف آزادکاری کرده‌اید، در نظر داشته باشید. این پروسه به شما کمک می‌کند متوجه شوید که آیا می‌توانید آزادکاری را به‌عنوان شغل اصلی تان انتخاب کنید یا خیر.

 

منبع : مطلب به یک فریلسنر تمام عیار و منحصر به فرد تبدیل شوید در سایت جلال ترابی - تکنومن 

خرید شارژ - خرید گیفت کارت

موافقین ۰ مخالفین ۰

چگونه با نوشته های خود جادوگری کنیم ؟

شاید برای شما هم پیش آمده است که مطالب و متن هایی را مطالعه می کنید که از خواندن آنها نسبت به نوشته های دیگر بیشتر لذت می برید . فکر می کنید چه چیزی رنگ و بوی نوشته های ما را می تواند تغییر دهد ؟ در ادامه همراه باشید .

 

به قول بیل گیتس ، محتوا پادشاه است ( Content Is King ) جمله ای که اگر بخواهیم ساعت ها درباره آن صحبت کنیم بازهم کم گفته ایم ! البته با گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و سهولت ارسال محتوا ، این باور برای برخی از نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا به اشتباه جا افتاده که رعایت کردن املای کلمات و اصول نگارشی دیگر اهمیتی ندارد!

 

شاید اینگونه طرز تفکر برای ارتباطات مجازی میان دوستان اشکالی ایجاد نکند؛ اما باید بدانید که هنوز دستور های نگارشی برای درخواست های رسمی بسیار اهمیت دارد و این طور می‌توان نتیجه‌ گرفت که شیوه‌ی نگارش متن و محتوا هر فرد میتواند میزان حرفه‌ای بودن او را نشان می‌دهد.

اما مهم تر از مواردیکه در بالاتر گفتم ، می توان گفت کسی که شیوه‌ی نگارش متنی خوبی ندارد الزاما بی‌سواد یا غیر حرفه‌ای بودنش را نشان نمیدهد؛ اما متاسفانه این موضوع به صورت ناخودآگاه روی برداشت شخصی انسان‌ها و روابط آنها از اشخاصی که نمی‌شناسند تأثیر می‌گذارد و قطعاکسی دوست ندارد با چنین افرادی صحبت کند !

امروز در عصر ارتباطات قرار داریم و خیلی از چیزها به مرور زمان ازبین رفته اند و یا به طورکلی ماهیت خود را تغییر داده اند که البته نگارش محتوا نیز از این موضوع مستثنی نیست؛ و این نکته را باید در نظر داشته باشید که افراد ، شما را باکلماتی که به کار می برید قضاوت می کنند خصوصا زمانی که از طرف مقابل شان شناخت صحیحی نداشته باشند . 

 شاید با خواندن حرف های بالا ، به این نتیجه رسیده اید که نحوه نگارش خود را به طور کلی عوض کنید ! اگر به این نتیجه رسیده اید باید بگویم که دست نگه دارید ! نیازی به این کار نیست . با رعایت چند نکته ساده و ظریف می توانید نگارش متن های خود را حرفه ای کنید و از رقبای خود یک قدم جلوتر باشید . در ادامه به ۵ نکته آن اشاره میکنم : 

۱ – عنصر شفافیت را درنظر بگیرید

قبل از هرچیزی باید منظور خود را به‌طور کاملا واضح، شفاف، مختصر و حرفه‌ای بگویید و از چیزی نترسید. اصولا در نگارش محتوا و متن ها توجه به زبان بدن و حالت دست و صورت نیست. پس نویسنده متن باید تمام تمرکز خود را روی متن گذاشته و به صورت شفاف هدف خود را بیان کند تا خواننده متن ، هدف درست نویسنده را درک کند و ذهنش به چیز دیگری منحرف نشود .

حال ببینیم رایج‌ترین اشتباهاتی که میتواند باعث نامفهومی متن بشود شامل چه چیز هایی می شود : 

  • ترکیب کردن جملات : در هرجمله یک بیان داشته باشید و پس از به پایان رسیدن آن ، برای بیان بعدی از جمله جدید شروع کنید .
  • طول بسیار زیاد جملات : در دنیای مدرنیته امروز ، هرچه کارها راحت تر می شوند ، به طبع کاربران نیز تنبل تر از قبل می شوند . پس باید بدانید که استفاده از جملات بسیار زیاد و بیشتر از ۱۸۰ کاراکتر میتواند خواننده را به سرعت خسته کند.
  • استفاده از عنصر زیاده روی : زیاده روی در هرچیزی خوب نیست و می تواند آثار منفی به جای بگذارد. استفاده از علائم نگارشی درجای مناسب خود می تواند مفهوم درست را منتقل کند . پس استفاده بیش از حد ، مفهوم نادرست را انتقال میدهد .

 

۲ – حرفه ای باش

اشتباهات دستوری و غلط املایی ، غیر حرفه بودن شما را در متن هایتان میرساند.  دو جمله‌ی «بخشش لازم نیست، اعدامش کنید.» و «بخشش، لازم نیست اعدامش کنید.» را درنظر داشته باشید . هردو جمله یکی هستند اما وجود یک کاما به راحتی میتواند مفهوم جمله را کاملا عوض کند . 

 

۳ – ابزار های غلط یاب را فراموش نکنید

اشتباهات املایی برای خواننده ، گناهی نابخشودنی است ! اما نترسید چون  خوشبختانه ابزار های زیادی ایجاد و تولید شده اند  که می توانند متن را از لحاظ املای لغات بررسی و درصورت وجود اشتباه آن را تصحیح کنند . پس توصیه میکنم قبل از هرکاری ، استفاده از این ابزار ها را فراموش نکنید . 

۴ – تمرین نوشتن را همیشه به یاد داشته باشید

نوشتن مهارتی است که به مرور زمان و با تمرین کردن تقویت می‌شود. قطعا تمرین در هرکاری ، استمرار و ناامید نشدن می تواند موفقیت های چشمگیری را رقم بزند پس تا میتواند تمرین کنید .

 

۵ – از فریلسنر ها برای نوشتن کمک بگیرید

اگر کارهای زیادی دارید و برای نوشتن نمی توانید وقت زیادی بگذارید ، بهترین راه کمک گرفتن از افراد آزادکار یا فریلنسر است. این افراد تجربه‌ی زیادی در نویسندگی دارند و در کم‌ترین زمان متن مورد نظر را آماده می‌کنند. استفاده از تجربه کاری این افراد می تواند اشتباهات را به حداقل یا حتی صفر برساند . 

خرید شارژ - خرید گیفت کارت

موافقین ۰ مخالفین ۰

سروش ، رقیب تلگرام یا کپی ناموفق از تلگرام ؟!

با وجود پادشاهی تلگرام در ایران ، پیامرسان های ریز و درشت زیادی درکنار تلگرام محبوبیت خاصی میان کاربران ایرانی دارند و به گونه ای خود را رقیب سرسخت تلگرام میدانند . در ادامه همراه باشید .

 

از وایبر، واتس اپ، تانگو، کاکائو تاک و بیتالک که بگذریم، جولان دادن پیامرسان های ایرانیِ گاها نام و آشنا را هم می توان به چشم دید و به قول معروف میتوان گفت که حرفی برای گفتن دارند ! 

از قاصدک، گپ،ساینا، گپ افزار و بیسفون گرفته تا پیامرسان معروف سروش که نسبتا از رقبای ایرانی خود کمی جلوتر یا بهتر بگویم:یک سروگردن بالاتر است. 

 

اما داستان اصلی اینجاست که وجود که پیامرسان ایرانی برای رقابت و البته جلب نظرکاربران ایرانی، فکری خوب و پسندیده است ولی مهم ترین مسئله برای جذب کاربر، کپی نبودن و خلاقانه بودن طراحی اجزای یک پیامرسان است . 

درادامه به نقص و مشکلات این پیامرسان ایرانی میپردازم و قضاوت را به شما واگذار میکنم : 

 

سرعت پایین اجرای اپلیکیشن و کند بودن در اجرا

محبوبیت هر اپلیکیشن بستگی به UI و UX  و البته قابلیت اجرا برروی پلتفرم های مختلف خصوصا اندروید است . و درمیان هزاران مدل گوشی اندرویدی، اپلیکیشن هایی موفق هستند که برروی هرمدل گوشی با هرقدرت سخت افزاری قابل اجرا باشند . 

بزرگترین مشکل پیامرسان سروش ، عدم اجرای درست برروی گوشی های اندرویدی با قدرت سخت افزاری پایین است ! این اشکال به تنهایی کافیست تا جامعه کاربری بسیار زیادی را ازدست بدهد، اما از این هم که بگذریم گاها نفس گوشی های رده بالا را هم برا اجرا میگیرد !

UX ( تجربه کاربری ) بسیار ضعیف

موفقیت تلگرام و نمونه های مشابه آنرا بتوان UX یا تجربه کاربری موفق آن دانست . UX به طورخلاصه راحتی استفاده و دسترسی به تمام امکانات اپلیکیشن یا یک نرم افزار است. دومین اشکال بزرگی که در اپلیکیشن سروش وجود دارد تجربه کاربری بسیار ضعیف آن است . به طوریکه کاربر درنگاه اول به اپلیکیشن به درستی نمیتواند تشخیص بدهد که یک پیامرسان را بازکرده یا یکپلی استور یا یک بوک ریدر book reader(کتابخوان) آنلاین ؟!

حتی در تم پیش‌فرض اپلیکیشن، رنگ بک گراند ( پس زمینه) چت‌ها تشابه خیلی زیادی به بک گراند خود اپلیکیشن دارد و همین مشکل کافیست تا تاثیر بسیار بدی در تجربه‌ی اولین کار با سروش بگذاردوالبته باعث گیج شدن کاربر در درک و شناخت  لایه های اپلیکیشن می شود .

سرورهای بسیار ضعیف و سرعت پایین دردانلود

سومین اشکال بزرگی که به این پیامرسان میتوان وارد کرد که از نظرمن بدترین اشکال هم میتواند باشد، ضعیف بودن سرورهای این پیامرسان باوجود مستقر بودن دیتاسنتر اپلیکیشن داخل ایران است . گاها برای دانلود یک عکس یا ویدیو کوتاه بیش از ۳۰ ثانیه باید منتظر ماند و بعضا به خاطر پایین بودن سرعت اینترنت، عملا ارسال پیام غیرممکن میشود چه برسد به دانلود مدیا !

کپی از تلگرام، اما به شدت ضعیف

سروش ، رقیب تلگرام یا کپی ناموفق از تلگرام ؟!

قابلیت ساخت کانال گروه و ایجاد تماس صوتی از مزیت های این مسنجر بومی به حساب می آید ولی صرفا وجود امکانات اما بدون کیفیت، نمی تواند رضایت کاربران را به خود جلب کند . البته امکان خریدشارژ وپرداخت قبض، فروشگاه استیکر درکنار امکانات دیگر نشان دهنده درآمدزا بودن آن نیز دارد!سروش با وجود داشتن امکانات مشابه تلگرام، هنوز نتوانسته کیفیت آن را به سطح مطلوبی برساند. 

 

حریم خصوصی نامناسب و امنیت بسیار پایین

دراکثر پیام رسان های ایرانی و خصوصا پیامرسان سروش، دست کاربر برای ارسال مطلب بازنیست و نمیتواند هرگونه مطلبی را ارسال کند و درمورد امنیت این پیامرسان هم بهتر است صحبتی نکنم !

عدم وجود تنوع محتوایی

وجود بیش از ۴ میلیون مخاطب فعال درپیامرسان سروش نسبت به رقبای مشابه ایرانی خود، از بزرگترین نقاط قوت این مسنجر به حساب می آید . اما با نگاهی کوتاه به کانال ها و گروه های آن می توان به عدم وجود تنوع محتوایی آن پی برد . 

اکثرکانال های فعال در این پیام رسان، عمدتا باموضوعات مذهبی و سیاسی بوده که می توان به قشرمخاطب  آن به راحتی پی برد! شاید آخرین اشکالی که می توانم به این پیامرسان بگیرم همین موضوع باشد . 

منبع : مطلب  سروش ، رقیب تلگرام یا کپی ناموفق از تلگرام ؟! در سایت جلال ترابی - تکنومن 

خرید شارژ - خرید گیفت کارت

موافقین ۰ مخالفین ۰

تیتر های جذاب چگونه به دنیا می آیند ؟ – راهنمای نوشتن تیترهای جذاب برای محتوا

اگر شما هم نویسنده محتوا هستید، حتما میدانید که تیتر ها ۴ برابر بیشتر از متن محتوا توسط خواننده ، خوانده میشود . پس برای یکه تازی و جذب خواننده، باید به فکر تیترهای جذاب باشید . در ادامه همراه باشید . 

 

نوشتن محتوا و درواقع تولید محتوا، با بازاریابی آن همراه شده است به طوریکه هرکدام از آنها بدون یکدیگر، فایده ای ندارند. کاربران، همه ساعته و همه روزه برای یافتن و جمع آوری اطلاعات به سراغ موتورهای جستجو میروند . والبته این وبسایت ها هستند که کاربران درنهایت به آن فرود میآیند ! پس میتوان در یک کلام گفت که : 

تولیدمحتوا و بازاریابی بدون توجه به اصول SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجو ، کاری بی فایده و اساس است . 

تا حالا برای خیلی از نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا پیش آمده که برای تولید محتوایی، بسیار وقت صرف کرده اند اما بازخورد و نتیجه مورد نظر خود را دریافت نکرده اند . اما تمام این شکست ها و به نتیجه نرسیدن ها در چهار کلمه خلاصه میشود :عدم وجود تیتر جذاب !

 

حال باهم به بررسی، نکات کلیدی برای نوشتن یک تیتر جذاب میپردازیم : 

استفاده از کلمات جذاب و البته خلاقانه در تیتر

تیتر جذاب، جدای از آن که خواننده را به خود جذب میکند این تشخیص را به خواننده متن میدهد که آیا مقاله مورد نظر برایش مفید است یا خیر ؟! درواقع میتواند به راحتی تصمیم بگیرد که از مطلب نوشته شده شما استفاده کند یا خیر .پس تیتر‌های خلاقانه و جذاب، خوانندگان را تشویق می‌کند تا مطلب مورد نظر را حتی برای یک دفعه هم که شده بخوانند. 

کوتاه بنویسید اما منحصر به فرد خودتان ( Unique )

اکثر تیتر های مطالب بلند و معمولی هستند و همین دلیل مناسبی برای دفع خواننده از مطلب بشود ! گوگل هم به تیتر‌هایی که بیش از ۵۵ کاراکتر هستند (حدود ۸ کلمه)  امتیاز بسیار کمی می‌دهد و درنتایج پایین تری نسبت به رقبای دیگر نشان میدهد . 

نشانه گیری صحیح کلیدواژه برای مطالب

استفاده درست و مناسب از کلید واژه ها در تیتر مطلب، کارضروریست اما این نکته را هم باید در نظر داشت که استفاده از واژه‌های جذاب به هر قیمتی در تیتر‌ مطالب اشتباه است ! پس تعادل در کلیدواژه ها را فراموش نکنید . 

مفهوم تیتر = مفهوم مطلب

مرتبط بودن تیتر  با مفهوم و نوشته های داخل مطلب، به خواننده کمک میکند تا با مطلب شما به درستی ارتباط برقرار کند و همراهی خوبی با آن داشته باشد. پس از به کار بردن تیترهای نامفهوم و نامرتبط با متن ، خودداری کنید . 

احساسات خواننده را برانگیخته کنید

خوب، معمولی، بد، زیبا کلماتی هستند که به تعداد بسیار زیادی در مطلب استفاده شده اند و قدرت جذب خود را ازدست داده اند. پس به جای استفاده از این کلمات، جایگزین بهتری برای آنها پیداکنید مثل :  بی‌نظیر، شگفت‌انگیز، چشم‌نواز، خیره‌کننده و …

جادوی اعداد را فراموش نکنید

اعداد خوانندگان را جذب مطلب میکنند . شاید بپرسید چرا ؟ جواب آن بسیار واضح است : 

خواننده درک درستی از تعداد ورودی های مطلب به ذهن خود دارد . مثلا وقتی میگوییم ۵ راه موفقیت در زندگی، خواننده میداند که با خواندن این مطلب، به ۵ راهی که در زندگی اش او را موفق میکند خواهد رسید . 

با کلمات پرسشی، ذهن خواننده را به چالش بکشید

 «چرا»، « چگونه»، «چه‌چیز» از جمله جلماتی هستند که حس کنجکاوی افراد را تحریک میکند و خواه ناخواه آن را به سمت خواندن مطلب هدایت میکند ؛ خصوصا زمانی که شما درباره مسائل روز صحبت کنید . مثلا  :

عادت‌های افراد موفق و پولدار چیست؟

چگونه ظرف ۱۰ روز وزن خود را کم کنیم ؟

مواردیکه در بالاگفتم، گوشه ای از تیتر نویسی جذاب برای محتوا بود . درکنار همه نکات بالا، توجه به خلاقیت خودتان و استفاده از آن نیز میتواند معجزه آسا باشد ! به غیر از نکات بالا، چه روش های دیگری را برای تیترنویسی جذاب سراغ دارید ؟ نظرات و پیشنهادات خود را با من درمیان بگذارید . 

منبع : مطلب تیتر های جذاب چگونه به دنیا می آیند ؟ – راهنمای نوشتن تیترهای جذاب برای محتوا در سایت جلال ترابی - تکنومن 

خرید شارژ - خرید گیفت کارت

موافقین ۰ مخالفین ۰

۵ سَم مهلک که تصمیم گیری اشتباه را به دنبال خود می آورد

دنیای کارآفرینی و کلاف پرپیچ و خم آن، گاهی اوقات باعث میشود تا تصمیم هایی را دراین مسیر بگیریم که انتهایی اشتباه دارد . در این مقاله قصد دارم تا ۵ سم مهلک که منجر به تصمیم گیری اشتباه میشود را باهم بررسی کنیم . 

 

افرادیکه جرائت راه اندازی کسب و کار خود را داشته اند ، یعنی علاقه زیادی به روی پا ایستادن خودشان دارند و همین موضوع گویای اینست که فرد، سکوی اول اتفاقات و فراز و نشیب های موفقیت است . 

کسب درآمد، پرداختن به موقع قبض‌ها و راضی نگه داشتن مشتری از چالش‌های بزرگ روبرو هستند! تمام تلاش های یک موسس کسب وکار یا استارتاپ ، اینست که بتواند با کمترین هزینه و وقت ، بیشترین بازدهی را به همراه داشته باشد . پس برایش تصمیم گیری درست و مهم بسیار ضروریست . 

 

گلن لوپیس، رئیس شرکت Glenn Llopis Group در باره تصمیم گیری اینگونه میگوید : 

استراتژی در تصمیم گیری های مهم ، بسیار ضروریست و کارآفرینی دنیایی ساده و سرگرم کننده نیست ! و تبدیل شدن از یک کارمند معمولی به یک کارآفرین ، یک طرز فکر جدید است، [ مثل تبدیل شدن یک مرد معمولی به سوپرمن ! ] دنیای کارآفرینی ، داشتن درآمد ثابت ماهیانه و تفریح و خوش‌گذرانی نیست و سفر هرشخص به دنیای کارآفرینی با دیگر افراد متفاوت است . 

آرام بودن در شرایط بحرانی سخت و گرفتن تصمیم‌های درست ، نقطه مشترک سفر کارآفرینان است .پس یک تصمیم نادرست، میتواند نتایج نامطلوب و بدی را به همراه داشته باشد و همین، دلیل اصلی شکست خوردن ۵۰ درصد کسب‌و‌کارها در پنج سال اولیه تاسیس شان بوده و شکست ۷۰ درصدی آن‌ها در طی ۱۰ سال بعد از تاسیس است.

پس همانطور که دربالا گفتیم و به گفته خود گلن لوپیس ، یک تصمیم درست یا غلط تعیین کننده حیات آینده یک کسب و کار را رقم میزند . حال ببینیم چه سَم هایی ، تصمیم های ما را به سمت تصمیم گیری غلط هدایت می کنند ؟ 

سَم اول : میل به کمال گرایی یا کامل بودن

دقت کنید ! چیزی به اسم کمال یا کامل بودن وجود ندارد پس راه های بیشتر و بهتری هم میتواند وجود داشته باشد . توجه بیش از حد انسان ها به کمال گرایی یا کامل بودن در هرچیزی باعث میشود خلاقیت ازبین برود و هیچ کاری به درستی انجام نشود . 

پس اگر میخواهید در کسب وکار خود موفق ظاهر شوید ، سَم کمال گرایی را کنار بگذارید و به مسائل موجود واقع بین باشید  .تغییر مداوم در کسب و کار خود داشته باشید و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کنید . 

سَم دوم : به تعویق انداختن

گرفتن تصمیم های اشتباه در کسب وکار زمانی اتفاق می افتد که شما به عنوان رهبر کسب وکار ، اقدامات ضروری برای تغییر در کسب  وکار را جدی نگیرید ! ویا به آن به اندازه کافی توجهی نکنید . هرچه قدر راه های ساده تری را برای حل مشکلات خود انتخاب کنید ، درواقع یک قدم به گرفتن تصمیمات اشتباه نزدیک میشوید .  اگر می‌خواهید عاقلانه رفتار کنید و تصمیم‌های هوشمندانه بگیرید باید مسئولیت‌پذیر باشید و اعتماد دیگران را جلب کنید.

سَم سوم : حریص نبودن برای رشد و پیشرفت

اگر باخود عهد میکنیدکه رهبر یک کسب و کار هستید و برچسب کارآفرین بودن به خود میزنید ، پس باید بدانید که تفکر رشدپذیر باید داشته باشید . 

دقیقا همان طرز تفکری که به شما می‌گوید چیزی به اسم کافی بودن در این دنیا وجود ندارد! اگر متفاوت فکر میکنید پس باید همیشه، تشنه‌ی امتحان فرصت‌های نو وچالش های جدید باشید؛ شاید بپرسید چرا ؟ دلیل آن بسیار واضح و ساده است : چون شما به اندازه کافی نمی‌دانید که کدام‌یک از این فرصت و راه ها باعث رشد کسب‌و‌کار خواهند شد.

حریص بودن یعنی ایجاد تأثیرگذاری و پیدا کردن راه‌هایی برای حرکت داشتن به صورت مداوم. روزی که به این چیزها اهمیت ندهید، زمانی است که انگیزه‌ی خود را برای رقابت از دست خواهید داد و تصمیم‌های بد خواهید گرفت.

 

سَم چهارم : به جزئیات توجه کافی نمی کنید

آن دسته از کارآفرینانی که به جزئیات و روش انجام درست کارها توجه ویژه ندارند، درواقع کسانی هستند که یاد نمی‌گیرند چندین کار را به صورت همزمان انجام دهند و تصمیم‌های مهم را بگیرند.

دروازه توجه به جزئیات و ریز شدن به نکات ، نیازمند پرسیدن سوال‌ های زیادی است. جواب سوال هایی که نمیدانید را حدس نزنید ! مانند یک دانش آموزش شاگراول و خودش جوش ! سوال بپرسید تا یاد بگیرید و جواب های درست دریافت کنید . 

سَم پنجم : برای تفکر انتقادی وقت زیادی نمیگذارید

وقتی به دنیای کارآفرینی وارد می شوید ، زمان به سرعت برای شما درحال گذر است خصوصا زمانیکه برای بقای کسب وکار خود درحال تلاش و چانه زدن هستید !

پس اجازه ندهید تا دنیای کارآفرینی شما را محدود به چیزی بکند. همیشه چند گام به عقب بازگردید و در مورد مسئولیت‌ها و فشارها به طور انتقادی به تفکر بپردازید. زمانی که خودتان را برای داشتن طرز تفکر انتقادآمیز پرورش می‌دهید، نه تنها از تکرار اشتباهات قبلی اجتناب می‌کنید بلکه در آینده تصمیم‌های بهتری خواهید گرفت.

 

کارآفرینان ، جادوگران کسب و کارو متحول کننده گان غیرقابل پیش بینی هستند ! این دسته آدم های بی شاخ و دُم و به ظاهر عادی از هیچ تلاشی برای زنده ماندن کسب و کارشان و پیشرفت دریغ نمی کنند و همواره آینده را همچون دروازه ای باز به سوی موفقیت می بینند .

منبع : مطلب ۵ سَم مهلک که تصمیم گیری اشتباه را به دنبال خود می آورد در سایت جلال ترابی - تکنومن 

خرید شارژ - خرید گیفت کارت

موافقین ۰ مخالفین ۰

تاحالا فک کردی، چهره های مشهور ایرانی از اینستاگرام چقدر درآمد دارند ؟

400

شاید برای همه کسانیکه از اینستاگرام استفاده میکنند ، این سوال به وجود آمده باشه که : درآمد افراد مشهور و سلبریتی ها دراینستاگرام چقدر است ؟ اگر شما هم کنجکاو شدید ، حتما این مطلب را دنبال کنید . 

باوجود گجت های هوشمند و ورود شبکه های اجتماعی به زندگی انسان ها، راه ارتباطی و رساندن اخبار لحظه ای به گوش طیف وسیعی از افراد کار بسیار راحتی شده است .

امروزه بسیاری از افراد شناخته شده در حوزه های مختلف فعالیت مانند : بازیگران سینما، تلویزیون، هنرمندان، ورزشکاران ازاینستاگرام برای راه ارتباطی سریع با مخاطب خود استفاده میکنند و به جرئت میتوان گفت که بستری خوب نیز برای افراد تازه نفس برای عرضه اندام به وجود آماده است . 

در این مقاله از وبسایتم ، تصمیم گرفتم تا شما را با میزان درآمد برخی چهره های مشهور اینستاگرامی آشنا کنم که شاید برای شما هم مثل من جذاب باشد ! 

تاحالا فک کردی، چهره های مشهور ایرانی از اینستاگرام چقدر درآمد دارند ؟

چهره اول : محمد امین کریم پور

 

محمد امین کریم پور

باطنز های ویدیویی جالب خودش که بعضا به صورت سریال های اینستاگرامی آن ها را تولید و منتشر میکند او را میشناسیم . 

حوزه کاری اصلی او در اینستاگرام ، طنز بوده و هم اکنون حدود ۱.۶ میلیون نفر او را دنبال میکنند . 

ارزش و قیمت یک پست ویدیویی وی حدود ۸ میلیون تومان است . 

 


چهره دوم : محسن ایزی

 

محسن ایزی

محسن هم مثل محمد ، حوزه کاری طنز بوده و طنز های ویدیویی میسازد.

هم اکنون صفحه اینستاگرامی اش حدود ۱.۳ میلیون نفر دنبال کننده دارد!

ارزش و قیمت یک پست ویدیویی وی حدود ۶ میلیون تومان است .

 

 


چهره سوم : عرفان علیرضایی

 

عرفان علیرضایی

عرفان هم یکی از طنز پردازان اینستاگرامی ست که با کلیپ های خنده دار و طنزآلود خود ، سعی در خنداندن مخاطبان خود دارد . 

صفحه رسمی وی ، حدود ۱.۱ میلیون نفر دنبال کننده دارد .

ارزش و قیمت یک پست ویدیویی وی حدود ۶ میلیون تومان است .

 


چهره چهارم : صبا صفری

 

صبا صفری

سبک کاری صبا صفری با سه نفری قبلی متفاوت است !

او در زمینه سبک زندگی فعالیت دارد . و هم اکنون حدود  ۱۹۸ هزار نفر او را دنبال میکنند . 

ارزش و قیمت یک پست event وی حدود ۵ میلیون تومان است .

 

تاحالا فک کردی، چهره های مشهور ایرانی از اینستاگرام چقدر درآمد دارند ؟

چهره پنجم : بهار اسلامی

بهار اسلامی

 

سبک کاری بهار در اینستاگرام و صفحه اش ،  مد و پوشاک است . او هم اکنون حدود ۱۵۴ هزار نفر دنبال کننده دارد . 

ارزش و قیمت یک پست event وی حدود ۳ میلیون تومان است .

 


چهره ششم : محمدرضا ماندنی

 

محمدرضا ماندنی

محمدرضا در صفحه اش با موضوع عکاسی فعالیت دارید و تصاویر زیبایی را به اشتراک میگذارد که خودش عکاسی کرده است . 

او هم اکنون حدود ۹۴ هزار نفر دنبال کننده دارد . 

ارزش و قیمت یک پست  وی حدود ۲ میلیون تومان است .

 


چهره هفتم : رضا بابایی

رضا بابایی

رضا بابایی که با اسم آقاجون هم شناخته میشه ! با طنزهای متفاوت و البته جنجالی اش توانسته حدود ۱۶۰ هزار دنبال کننده را با خود همراه کند . 

ارزش و قیمت یک پست ویدیویی وی حدود ۲.۵ میلیون تومان است .

 


تاحالا فک کردی، چهره های مشهور ایرانی از اینستاگرام چقدر درآمد دارند ؟

تا اینجا با ۸ نفر از افراد مشهور در اینستاگرام آشنا شدیم . شاید برای شماهم سوال باشد که چگونه به این میزان از موفقیت رسیده اند !؟ جواب شما را در پست های بعدی وبسایت خواهم داد . پس منتظر باشید … 

منبع : مطلب تاحالا فک کردی، چهره های مشهور ایرانی از اینستاگرام چقدر درآمد دارند ؟ در سایت جلال ترابی - تکنومن 

خرید شارژ - خرید گیفت کارت

موافقین ۰ مخالفین ۰